Thursday, February 02, 2006

Rökning mm (11/29/2005)

Oj, nu var det visst längesedan jag skrev. Förra veckan var en "vuxen" vecka, med uppstigning varje morgon innan nio och grupparbete/eget arbete på Jurre hela dagarna. Även jag har sådana perioder, men de är inte jättevanliga. Jag har dock märkt att de kommer oftare ju närmare examen jag kommer, kanske sunt. Det finns ju trots allt vissa indikationer på att jag inte kommer kunna sova till två när jag har tagit examen...

Nu tror jag att jag äntligen har slutat röka! Jag var dock på bal förra helgen, då var jag mer eller mindre tvungen... Har nämligen ett jättefint munstycke jag har fått från vår inspektor, som skulle vara på balen, så jag rökte under kvällen, men inte mer än ca fem cigg. I lördags rökte jag också fem. Utöver detta har jag inte rökt på tre veckor (!). Så man skulle väl kunna säga att jag faktiskt är en riktig "feströkare" nu (inte som tidigare när jag ibland hävdat att jag är det men då även har rökt till vardags). Jag skulle väl EGENTLIGEN inte vilja röka på fest heller, men man blir så förbaskat jäkla röksugen när alkoholen rinner till!

Så, hur kan hon nu säga att hon har slutat då, hon har ju uppenbarligen rökt? Jo, men jag känner att jag inte BEHÖVER det på samma sätt (förutom vid fet fylla), jag känner mig mer eller mindre avvänjd och de cigg jag trots allt har rökt har inte smakat speciellt gott. Det ÄR skillnad från de andra gångerna jag har "slutat", för då har jag fortsatt se mig själv som rökare, jag har nog inte på allvar tänkt mig ett liv utan cigaretter. Men det gör jag nu. Jag tänker: "wow, det är ju coolt att jag har rökt mer eller mindre konstant, större eller mindre mängd, de senaste tio åren (sic!) och nu skall jag inte göra det mer. En ny era i mitt liv!" Men visst, jag är som en nykter alkoholist. Jag klarar nog inte av att ha cigg hemma, därför har jag båda lördagarna gett bort det som blivit över. Blir dyrt i längden, men inte lika dyrt som att halka dit. :-)

Jaja, jag vet att mitt resonemang låter skakigt. Men vänta bara! :-)

0 Comments:

Post a Comment

<< Home